UX disaini ja ligipääsetavuse auditite abil
äriprobleemide lahendamine
Disainime teie klientidele ja töötajatele parema kasutajakogemuse ja aitame liigutada olulisi ärimõõdikuid paremuse suunas UI/UX disaini ja ligipääsetavuse abil.
Meie kogemus
Mis on kasutajakogemus?
Hea kasutajakogemus
Kui inimene kasutab mõnd süsteemi, teenust või toodet probleemideta ja edukalt, on tõenäoliselt tegu hea kasutajakogemusega. Kui tema tegevus on konarlik või põhjendamatult aeganõudev, on mõistlik mõelda kasutajakogemuse parandamise peale.
Kehva kasutajakogemuse mõju ärile
Kehv kasutajakogemus võib inimese muuta ebaefektiivseks, või ahvatleda tegevusest poole pealt loobuma. Missioonikriitiliste tegevuste puhul võib selline kliendi või töötaja tegevuste tõkestus takistada ettevõtte arengut ja põhjustada mitmeid lisakulusid.
Mis asi on UI disain ja EAA?
UI ehk kasutajaliidese disain (ingl. k. “user interface” ) keskendub visuaalsete elementide, nagu värvide, teksti, paigutusele ja kompositsioonile, arvestades stilistikat ja brändijuhist ning ligipääsetavust.
2025. aasta juunis rakendub Eestis Euroopa Ligipääsetavuse Direktiiv (EAA, European Accessibilty Act) üle 10 miljoni euro käibega ning üle 10 töötajaga ettevõtetele koos 20000 euro trahvimääraga. Loe lähemalt siit lingilt.
Mis asi on UX disain?
Digitaalsete toodete ja teenuste kavandamisel kasutatakse kasutajakogemuse disaini kohta ka nimetust UX disain (inglise keeles “user experience” ehk kasutajakogemus). Kasutajakogemuse keskmeks on olemasoleva teenuse või uue disaini või prototüübi testimine ja valideerimine lõppkasutajate peal.
Mida hea kasutajakogemus mõjutab?
Strateegiliselt läbimõeldud kasutajakogemus võib parandada mitmeid missioonikriitilisi ärimõõdikuid ja luua selge konkurentsieelise ning toetab ligipääsetavust.
Rohkem läbimüüki ja kasumlikkust
Vähem püsikulusid ja hüljatud ostukorve
Efektiivsem klienditugi ja ligipääsetavus
Kuidas kasutajakogemust parendatakse?
Kasutajakogemuse parandamine toimub umbes kuuajaste töötsüklitena.
Ühe tsükli jooksul tegeleme järgmiste tegevustega:
NÄDAL 1
Tooteomanikuga intervjuu ja ambitsioon
Projekti mahu ja ärimõõdikute kokkuleppimine
NÄDAL 2
Teenuse audit ja esmased kasutajatestid
Luuakse parenduste tegevuskava
NÄDAL 3
Disainimuudatused ja ligipääsetavuse
audit
Uut disaini testitakse sihtgrupi kasutajatega
NÄDAL 4
Vajadusel tehakse disaini korrektuurid
Disain antakse ettevõttele üle juurutamiseks
Martin Paršin
Nobel Digital partner ja strateeg
Futuristi meeskonna ja Andrese ekspertiis on olnud Nobelis oluline oskuste arengu soodustamisel, disainiprotsesside efektiivsemaks muutmisel ning uute edasimüügi partnerite kaasamisel.
Ingmar Aasoja
Zone.ee tarkvaraarenduse juht
Futurist aitas Zone uue iseteeninduse loomiseks kaardistada klienditeekonna ning luua UX/UI prototüübi, mis on lihtne ja loogiline. Tulemuseks oli mugav kasutajaliides, millega ei jää hätta IT kauge kasutaja ning säilis ka nõudlikumale spetsialistile vajalik funktsionaalsus.
Rein Remmel
Entigo tegevjuht
Olime Entigo veebilehe uuendamist planeerinud aastaid. Futurist aitas selle UI/UX disaini abil teoks teha. Tänu Futuristi meeskonna mitmekülgsusele ja süsteemsusele saime üle sisuloome väljakutsetest ja saavutasime lühikese ajaga oluliselt rohkem, kui oodata oskasime.
Futuristi kasutajakogemuse ekseprt on Andres Kostiv.
Kui arvad, et sinu kliendi kogemust või sisemisi tööprotsesse võiks muuta paremaks ja mugavamaks, võta meiega ühendust ja räägime täpsemalt!
Andres on ka IT Koolituse UI/UX koolitaja ja loe lähemalt kursuste kohta siit lingilt.
Kadri on kogenud UI/UX disainer, graafiline disainer ja teenusedisainer, kellel on ulatuslik kogemus nii avaliku- kui ka erasektori projektides ja disainisprintide fasiliteerimisel. Kadri on ka ekspert protsesside visualiseerimisel ning tema panus aitab tagada disaini töötubade sujuva kulgemise ja tulemuslikkuse.