top of page
Andres Kostiv

Upgreat.ee näide: kuidas veebipood müüma panna?


woman shopping

Nii nagu viimasel ajal uudistest kuulda, on tarbijate nõudlus taas vohama hakanud ning eriti e-kaubandus teeb jätkuvalt kasvu. Mis on aga see, mis paneb inimesed ühelt veebilehelt ostma ja sinna tagasi tulema ning teistest jällegi kiirelt ja igaveseks lahkuma?


Futuristi Google disainisprintide läbiviija ja UI/UX disainer Andres Kostiv jagab kolme nippi, kuidas hea disain aitab e-kaubanduse müüki kasvatada. Allpool olevad näited on pärit Futuristi poolt disainitud Eesti Apple iDeal sõsarbrändi kasutatud Apple seadmete e-poest Upgreat.


1. Usalduse loomine

Upgreat.ee e-poe kuvatõmmis

On ütlus, et “Sa ei saa kunagi teist võimalust, et avaldada esmamuljet”. Nii nagu see põhimõte kehtib nii füüsiliste poodide juures kehtib see ka e-poodide juures. Esimeseks soovituseks on professionaalse kogenud e-poodide disaineri abil kujundada esteetiliselt korralikud avalehe ning tootelehe vaated nii mobiilile kui ka arvutile.


Teine põhimõte usalduse loomisel on kas teadliku ostu või emotsiooniostu toetamine. Emotsiooniostud on kuni paarikümne eurosed tooted. Nagu näiteks mobiiliümbris, millel piisab heast tootefotost, hinnast ning saadavuse ja tarne ning tagastustingimuste selgest kuvamisest. Kui aga on tegu teadliku ostuga näiteks paarisaja eurone mobiiltelefon, jope või muruniiduk siis tuleks hoolitseda korralikult kirjutatud tooteinfo eest ning klientide tagasiside eest.


2. Kvaliteetsed ja tõetruud fotod


Olenevalt, mida sa täpselt müüd, on fotodel väga oluline osa sinu e-poe edust. Toidupoest toitu ostes toetab foto visuaalselt eelkõige sinu valiku kiirust - veendumaks, et paned ostukorvi õige toote, näiteks õige piima. Kuid ostes näiteks kasutatud mobiiltelefoni või arvutit, on foto sõnumikandja, mis aitab kliendil veenduda, kas ta ikkagi ostab õige asja, kuna klient toodet katsuda ja proovida ei saa. Näiteks Upgreat.ee e-poe jaoks rajas Futurist laoruumi lihtsama fotostuudio, et pildistada kasutatud Apple seadmete seisukorda nii nagu need on. Uued trendid on toonud ka erinevaid uusi lahendusi nagu näiteks rõivaste mini-videote ja liikuvate inimeste näitamine, et luua veelgi tõetruumat pilti.


3. Navigatsiooni lihtsus.


Nii nagu füüsilises poes on oluline hoomata mugavalt tootekategooriate ja toodete asukohta on ka e-poes navigeerimine väga oluline. Eriti oluline on see juhul, kui sul on suur tootekataloog, kus klient peab alamkategooriate abil kiiresti sobiva toote leidma.


Siin on ka heaks abiks ‘breadcrumbs’, e. pealkirja kohal olevad lingid millest on lihtne tagasi minna eelmisesse tootekategooriasse. Tihti juhtub nii, et e-poe tootejuhile tundub tooteinfo paigutus loogiline, kuid tavakasutaja ei leia soovitud asja üles. Selle abiks on ise või spetsialisti, näiteks UX disaineri abiga vähemalt kolme lõppkasutajaga testimine soovitavalt korra kuus. Lisaks tuleb ka põhjalikult testida toodete otsitavust nii oma lehel kui ka Googeldades incognito režiimil. Tihti juhtub, et veebilehel on teksti ja tausta kontrastsus väiksem kui 1:4,5 ning Google otsimootor ei lase kehva ligipääsetavusega tootelehte otsitulemustes esile.


Kokkuvõtvalt e-poed on erinevad, kuid olulisemad põhialused kehtivad kõigile. Nendeks on usalduse loomine esteetilise välimusega, kvaliteetsed tootefotod, navigatsiooni ning otsingu lihtsus ning arusaam oma kliendist ja tema ostukäitumisest.



bottom of page